I senaste kobra var jag med.

Det var iofs på en svartvit stillbild från 1967 men ändå…  Dottern såg mig på TV i går natt.

Jag var i Högbo bruk i en lada och såg Jimi Hendrix.  Efter 18:57 ca in i programmet dyker bilden upp. Där står jag i tredje raden från scen med mina svarta brillor och min kompis Ylva till höger, På bilden till vänster då. Hon skrattar lite avslappnat medan jag är fullständigt koncentrerad på att kolla in den store idolen. Snett framför mig står någon som jag tror är Tomas Ledin. Han var i alla fall där och kollade på också.

Undrar vad Jimi Hendrix tänkte där i ladan? Han hade två konserter den kvällen och jag såg båda. Magiskt!

3 responses to “I senaste kobra var jag med.

  1. Imponerande och fantastiskt. Grattis!!!

  2. Det är stort att ha sett en legend i real life🙂
    Jimi Hendrix är en av de största inom rocken. Jag gör som Christer E och säger Grattis :)!

  3. Intressant är att något halvår tidigare hade min skidklubb Högbo GIF (det var de som arrangerade) släpat dit Edmundo Ross och hans orkester. Det var också ganska märkligt.

    Jag tror att jag har kvar biljetten till Hendrixkonserten någonstans. men jag hittade den inte nu. Annars skulle jag ha skannat in den. Jag tror att entren var 4 kronor.

Kommentera

