Nej, se det snöar!!!

Senaste tiden har vädret varit helt otroligt. Till och med jag som tycker om riktigt mycket snö har fått nog,

Det började på allvar i lördags. Skulle in tilll stan på förmiddagen och blåsten tilltog i styrka och det snöade lite lätt. Nästan inne vid k-rauta skramlade det till riktigt ordentligt. Hoppsan där flög takboxen all världens väg. Vände och kollade i diket. Jodå där låg den i två delar. Det fanns inte en chans att få hem den. Tur att den inte flög rakt in i någon mötande bil i alla fall.

Efter mitt ärende till stan åkte jag hem för att senare ge mig iväg och hämta hem en person från ett möte. Nu snöade det ännu mer och drevade rejält. Efter några hundra meter efter Västanbäcksvägen tog det stopp. Bilskrället satt fast i en driva mitt på vägen och ju mer jag försökte skotta och köra framåt desto längre ner grävde sig bilen. Det blev till att ringa efter Roland och hans traktor som lyckligtvis var hemma och fick traktorn att starta och kom och drog loss mig.

Grannen Linda rekommenderade att ta rejäl sats inför sista delen av Västanbäcksvägen där det också drevat ihop. Jag gjorde det och for som en vante hit och dit på vägen men kom ändå ut på den något större Kassjö vägen. Där var det också oplogat men det gick i alla fall att ta sig vidare.

Jag vågade inte stanna på Grubbe-Konsum på hemvägen och handla eftersom jag visste hur det såg ut efter vägarna. Ville ha gott om tid att ta mig hem. Men jag hade turen att plogbilen hade kört strax innan jag kom in på småvägaren. Men dåligt med käk var det där hemma.

I söndags var det ännu värre. Jag satt insnöad hela dan tills grannen Hasse kunde komma med stora traktorn och skotta undan snön från uppfarten så det gick att komma iväg från huset och få hem lite ätbart. Sysslolös var jag däremot inte. Det låg över en meter snö på garagetaket och där stod jag och skottade.

I förrgår kom det två decimeter till. Och hur kul var det?

I dag var det lite ljusare och fåglarna tog i med lite vårsånger

I kväll kräksnöar det igen.

Nu får det vara nog.

Sen har det visst fötts ett barn i Stockholm. Och Löfven har presenterat sitt lag. Det förstnämnda skiter jag i med det andra känns rätt skapligt. Matchen kan börja!

One response to “Nej, se det snöar!!!

  1. Här i Roslagen börjar barmarken titta fram! Sverige är avlååååångt.
    Jag gillar din slutkläm – kort och koncist ! 🙂

Kommentera

