Äntligen!!

Nu har jag äntligen kommit i kapp mig i jobbet. Har fattat ett oryggligt beslut också: Från och med höstterminen ska jag inte undervisa mer på grund- eller avancerade kurser. Bara handleda en och annan ex-jobbare och om det finns önskemål ska jag hålla i kurser i elektrokemi. Jag har fått alldeles för mycket forskningspengar för att jag ska hinna med min nuvarande undervisningsbörda.

Då känns det skönt att veta att i höst ska vi köra en studiecirkel i skolfrågor här i Umeå tillsammans i båda skolnämnderna. Ja vi har faktiskt två skolnämnder i Umeå. En för gymnasie och vuxenutbildning och en för för och grund. Fyra möten ska vi ha och sen kommer Ibbe och vi kan diskutera med honom vad vi kommit fram till.

På så sätt ges vi möjligheten att få ett reellt inflytande över partiets politik i utbildningsfrågor. Jag längtar redan……….

Kommentera

