Glad midsommar och lite till!!

Sitter i stugan i Jämtland och skådar ut över Ede-sjön och de blånande bergen. Jag har avslutat en förskräckligt arbetssam vår och hoppas att det blir en skön sommar där jag hinner i kapp med allting. Har hopp om att få gå på stesskliniken på NUS så att jag får lära mig att ta hand om mig själv lite bättre. Nu är jag ingen typ A människa utan tål stress rätt väl. Men skulle behöva sortera lite i livet så jag orkar bättre och säger nej lite oftare än vad jag gör i dag

I dag har vi varit i Håxås och fixat med en midsommarstång och dansat de traditionella danserna tillsammans med Karin och Bure. Sen blir jag så trött när man lägger till en massa barn- och dagis visor i stället för att försöka bevara alla de gamla ringlekarna. När jag var barn hade jag en favorit som jag längtade till. Det var:

Viljen I veta och Viljen I förstå
Hur bönderna plägar så havre
Min fader han sådde han sådde sissåhär
Och sedan så vilade han armen
Han stampade sin fot
Han klappade sin hand
Så gladelig så gladelig
Han vände sig om uti dansen

och se vad jag fått uti min hand
Och se vad jag fått att föra
En liten flicka så fager och så grann
Så nätt uti sina kläder
Jag håller dig så kär
Jag stiger dig så när
Jag kan inte säga hur vacker du är
Jag låter dig stå för en annan

I stället för denna min favorit, måste jag stå ut med små grodorna och imse vimse spindel. Usch!

2 responses to “Glad midsommar och lite till!!

  1. Fortsatt glad midsommar!

Kommentera

