Hemma och tillbaka i rutinerna igen

I alla fall nästan

Dottern och mannen är till fjälls och går omkring med packning och tält där i nordvästjämtland. Själv har jag börjat jobba igen.

Tre år i rad har jag varit till Portugal och suttit i en utvärderingspanel i Lissabon. Det är nya rutiner och i år så fick jag fem forskningsansökningar att läsa och ge synpunkter på. Lite roligare var det att få träffas i Lissabon men det här kanske fungerar också. De har ju rätt dåligt med pengar i Portugal och jag trodde att de skulle hoppa över att dela ut några anslag alls i år. Kan tänka mig att det kostar en del att ta dit så där etthundra utvärderare och betala för boende och mat i 3-4 dagar för allihopa.

Nu är jag klar med uppdraget. Känns viktigt att arbeta igenom dem ordentligt så att de små pengasummorna som ska betalas ut går till rätt projekt

Nästa vecka är jag i Tjeckien för att delta i en konferens där. Träffa ett antal gamla bekanta bland den underliga skara människor som har vigt sitt liv åt elektrokemi. Ska bli roligt i alla fall.

Ska försöka få tid att skriva lite mer på den här bloggen också.

Kommentera

