om hårschampo

I förrgår hade vi slut på schampo här hemma och eftersom vi bor 10 km från närmaste affär så är det bara att tugga i sig.

Men vi hade några flaskor hundschampo. Sagt och gjort. Jag tog den ena sorten som inte var bekämpningsklass 2. Har jag löss och kvalster så får de vara kvar tänkte jag.

Kommer ihåg då på 60 talet när Bild-Journalen var ens bästa vän. Jag hade förmånen att prenumerera på blaskan och fick den alltid en dag innan kompisarna kunde köpa den i butiken. I ett av numret avslöjades att de testat hundschampo på sina modeller. De var hur nöjda som helst. Jag och alla mina kompisar testade detta så klart också.

Kommer inte ihåg hur nöjd jag blev då. Dottern påstår i alla fall att det som åstadkoms med hundschampot denna gång kanske inte var så lysande.

Nu finns riktigt människoschampo inhandlat till hemmet i alla fall.

2 responses to “om hårschampo

  1. Har du drunknat i det där schampot?

Kommentera

