Är huvet dumt så får kroppen lida

Var iväg på en fantastisk tur med hundarna på berget i dag. Bilden är från kraftledningsgatan som leder elektriciteten från Stornorrfors. Det sprakade och brummade i ledningarna.

zoom

Nånstans på den där svängen Storhäggsjö – Torrberget tur och retur, träffade jag två poliser med varsin skoter. Jag hälsade och undrade om de var på spaning. ”Vi har just ätit lunch” sa den ena och såg lite hemlighetsfull ut!

Jag såg mig omkring men ingenting verkade mystiskt. Kanske skulle de kolla skoterfylla eller leg på alla som körde där uppe. Eller så var de bara ute och testade maskinerna så de skulle vara i trim tills det blir ett skarpt läge. Vad vet jag!

Sen när jag kom ner till vägen ställde jag upp skidorna och stavarna mot bilen kastade in hundarna i skuffen och körde iväg. Någonting rasslade till. Men först när jag kom hem upptäckte jag att skidorna inte var med.

Suck! Tillbaks igen men inga skumma individer hade norpat mina skidor och stavar. De låg kvar där mitt på vägen! Det var i varje fall skönt!

Kommentera

