snart första maj

På onsdag är det första maj. Naturligtvis ska jag ta svängen från ålidhem centrum med röda fanor och alla vänner och ner till torgmötet på stan

det känns verkligen meningsfullt att demonstrera för en bättre politik än den nedskänrningspolitik som vi börjat se konsekvenserna av nu. Människor som utförsäkras, skolan som levererar allt sämre resultat, ett försvar som verkar ha kollapsat och en vård och omsorg med allt knappare resurser.

Själv har jag inte drabbats på något sätt ekonomiskt. Tvärtom, min plånbok har blivit allt fetare och fetare. Men det samhälle som växer fram vill jag inte ha.

Dessutom kommer min dotter att hålla i s-kvinnors appell på torget på onsdag. Första talare ut.

Modershjärtat sväller av stolthet.

här ser man annonsen till vårt förstamaj firande

http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Arbetarekommuner/Umea/NyVart-parti/Foreningsaktiviteter/Forsta-Maj-2013/

Kommentera

