Apropå WRAPS!

I sommar ska vi tydligen äta wraps.

Det verkar vara samma som vi alltid kallat ”stut” eller ”klämma” här uppe i norr. Man lägger dit lite som smakar gott. Godast är det med rökt lax och lite majonässås tycker jag. helst ska det mjuka tunna brödet i stuten vara bakat i vedeldad ugn av nån tant i hembygdsdräkt. Händer att jag bakar också men då utan hembygdsdräkt. Går också bra med renkött, gärna rökt och med lite potatissallad och så något salladsblad och tomatklyfta.

Gött!

Med hårt tunnbröd så blir det helst en surströmmingsklämma med surströmming och mandelpotatis

Är det för bonnigt för sörlänningarna att säga stut och/eller klämma???

 

4 responses to “Apropå WRAPS!

  1. Jag bor söder om Norrland och säger klämma🙂 . Blir så trött på att svenska språket ska ersättas med framförallt engelska ord för att en produkt ska säljas bättre:/

  2. PÅ med genusglasögon tack!! Varför i helvetet skall det vara en tant och varför måste hon ha klänning på sig??

    i övrigt håller jag med

  3. eller jag håller ju självklart inte med om det där med fiskslasket emellan.. fy fucke alltså!!

    Men resten.. haha

Kommentera

