storebror ser dig

Vi är mitt i en flytt från ett stort hus till en lägenhet i stan och ett litet hus i Jämtland. Jag satt och letade efter en lämplig liten tvättmaskin till det lilla huset och hittade faktiskt en sådan. En toppmatad med plats för 5 kg tvätt och bara 40 cm bred.

Döm om min förvåning när jag sen på facebook fick se reklam för exakt den modellen i fältet till höger på sidan. Det är helt sjukt ..   Google registrerar vad vi gör och förmedlar … säljer …  eller hur det går till???

Jag gillar det inte! Men är inte särskilt förvånad

4 responses to “storebror ser dig

  1. Jag köpte en ny dator ett par månader sedan. Det var med Win 8, där man måste uppge en email för att skapa ett konto till datorn. Jag uppgav min email och skapade konto och körde grundinstallationen. Sedan skulle jag en en kompis ner och fika på stan, plötsligt kommer ett SMS på min mobill som säger att : Dator xxx har kopplats till email xxx@yyyy.com. Vänligen bekräfta detta på att klicka på nedanstående länk eller gå in på xxxxx.

    Efter viss efterforskning förstod jag hur det gått till då mitt mobilnummer ej finns på min emailkonto. Microsoftprogrammet samkördes med butikens kundregister som sedan lade ihop uppgifterna och skickade ut SMS till min mobil med uppgifterna om min dator och min email.

    Inte konstigt att man inte längre vill lämna ut några uppgifter alls till butiker, Google, Microsoft eller någon annan. Det är en riktigt skrämmande utveckling det senaste åren.

  2. En toppmatad Zanussi-tvättmaskin bortskänkes mot hämtning. Den står i ett källarförråd i Skärmarbrink så två personer behövs för att bära uppför trappan – hiss saknas. Den har fungerat perfekt fram till att jag ställde den i förrådet, inte testat sedan dess. Mått: cabred cadjup cahög Hämtas senast 30/6.

  3. ja du jan… du var lite sent ute med den där propån. vi är i september nu och jag har redan beställt in maskin

Kommentera

