I dag är det sista dan som vanlig människa… eller???

I morgon när jag vaknar har jag blivit professor i kemi.Det är tråkigt att inte mina föräldrar finns kvar i livet eftersom jag vet att de skulle ha varit omåttligt stolta.

Jag har ju aldrig brytt mig om realmössa, studentmössa eller låtit mig promoveras vid doktorsexamen. Nu har jag i alla fall anmält mig till universitetets årshögtid och för att fira härligheten med alla andra personer som promoveras eller utnämns till professorer och hedersdoktorer.

Långklänning är redan inköpt på Tradera för en billig penning och skor har jag någonstans hoppas jag.

Den riktiga festen med mina vänner, de flesta utanför akademin, ska jag ha i början av september. Det ser jag verkligen fram emot.

Jag antar att jag inte blir någon annan person trots detta spektakel och att folk inte ser mig som nått annat än gamla vanliga Britta.

4 responses to “I dag är det sista dan som vanlig människa… eller???

  1. Grattis🙂

    • tack tack.. tidigare hade jag svårt att berätta för ”vanligt” folk vilket jobb jag har. Jag kunde märka att de blev lite försiktiga. Det lär väl inte bli bättre nu.

  2. Professor Britta är bland det första jag får syn på efter ögonoperationen. Gratis!

    • Tack så hjärtligt. Det känns lite konstigt men man står väl ut eftersom lönen åkte upp några snäpp

      Och grattis själv att synen är tillbaka igen. måste kännas härligt.

Kommentera

