Billigt hotell i Berlin

Jag är på väg mellan två möten. Har just klarat av ett projektmöte i Tubingen där vi har planerat fortsättningen på våra mätningar av nanopartiklar. Lyckat möte var det.

Jag är nu i Berlin och har just tagit in på ett superbilligt hotell här vid Hackescher Markt i centrala Berlin. Två nätter för 80 Euro är helt OK om inte: Frukost ingår inte. Rummet är pyttepyttelitet med inget skrivbord och ingen garderob. Vill jag ha internet så kostar det extra. Det verkar som om rummet inte städas med mindre än att man betalar lite extra. Verkar som man är inspirerad av RyanAir.  men det är klart det mesta klarar man sig utan om det bara är 2 nätter. Man får hoppas att personalpolitiken inte är som hos RyanAir eller Norwegian.

Fredag åker jag till Warsawa och en konferens för elektrokemi.nördar som jag och andra som jag känner rätt väl. Det ska bli roligt. Då bor vi ståndsmässigt på ett slott: http://www.palaclochow.pl/

…….ser fram emot att träffa Renata och alla andra.

Kommentera

