Dagsarkiv: 14 augusti, 2013

I dag är det sista dan som vanlig människa… eller???

I morgon när jag vaknar har jag blivit professor i kemi.Det är tråkigt att inte mina föräldrar finns kvar i livet eftersom jag vet att de skulle ha varit omåttligt stolta.

Jag har ju aldrig brytt mig om realmössa, studentmössa eller låtit mig promoveras vid doktorsexamen. Nu har jag i alla fall anmält mig till universitetets årshögtid och för att fira härligheten med alla andra personer som promoveras eller utnämns till professorer och hedersdoktorer.

Långklänning är redan inköpt på Tradera för en billig penning och skor har jag någonstans hoppas jag.

Den riktiga festen med mina vänner, de flesta utanför akademin, ska jag ha i början av september. Det ser jag verkligen fram emot.

Jag antar att jag inte blir någon annan person trots detta spektakel och att folk inte ser mig som nått annat än gamla vanliga Britta.