Nomineringstider

Så drar det ihop sig till att nominera personer till olika listor och de framträdande positionerna i landsting och kommun

Själv stiger jag av detta år. Känner mig hedrad att efter snart 25 år som förtroendevald så får jag fortfarande frågan om jag tackar ja till ytterligare en period.

Kommer ju att flytta till Jämtland för gott i början på nästa mandatperiod. Det finns så många unga i partiet som måste få chansen att vara med från början. Känns lite knepigt men rätt.

Nu kommer jag att ge järnet i valrörelsen och sen ska jag jobba i stadsdelsföreningen här på Berghem. Får väl ta kontakt med partiet i Hammerdal när det är dags. Det behövs alltid folk som ställer upp på torgmöten och så vidare.

Spännande med förändringar på gamla dar!

5 svar till “Nomineringstider

  1. Har Du möjligen tillräckligt med pengar nu. Därför Du stiger av.

    • Det var det dummaste jag hört på länge

      Jag flyttar från stan. Då måste jag stiga av

      Mitt politiska uppdrag har jag hela tiden förlorat inkomster på + allt gratisarbete. Jag fortsätter med gratisarbetet så klart

  2. På ett sätt så tycker jag det är synd att du hoppar av för kloka kvinnor behövs i politiken men jag hedrar ditt argument om att släppa fram de unga.
    Men det är svårt att hoppa av tåget för det är kul med politik och det är kul att vara med och påverka men som du skriver man kan verka på många plan 🙂

    Sedan måste jag säga till Mille att som fritidspolitiker så går man minus ekonomiskt och otaliga kvällar och lediga dagar går åt till politiken, där är väldigt mycket måsten man har som politiker. Jag föredrar att vara utan förtroendeuppdrag och kan numera själv välja om jag ska plocka svamp eller gå på ett torgmöte.

  3. Gydvan: Nu hoppar jag nog inte av politiken överhuvud taget. Jag kommer att kontakta lokal-föreningen i Jämtland och ta upp tråden där. Jag vet att det behövs folk överallt. Men i Umeå är det tack och farväl.

    Svamp hinner jag fortfarande plocka. Har nog plockat så där 50 liter trattkantareller hittillls i höst

  4. ps fast i valrörelsen är det hett framöver. ser rätt bra ut på opinionsfronten men man tar ingenting för givet

Lämna en kommentar